DEKLARACJE PRZYSTĄPIENIA DO MATURY
Dnia 7 lutego 2025 r. upływa termin składania ostatecznych deklaracji maturalnych do ezaminu maturalnego maj 2025
- Wszyscy uczniowie klas czwartych naszej szkoły złożyli w listopadzie deklaracje maturalne w Zintegrowanym Interfejsie Użytkownika (ZIU) na stronie internetowej: https://ziu.gov.pl/login na potrzeby organizowanej matury próbnej.
- W bieżącym tygodniu (od 20 do 26 stycznia 2025) maturzyści mają możliwość samodzielnej modyfikacji złożonej deklaracji.
- Sekretariat szkoły w dniu 27 stycznia 2025 dokona akceptacji (przyjęcia) złożonych deklaracji, uniemożliwiając ich dalszą edycję przez zdających oraz przygotuje wydruki potwierdzenia przyjęcia deklaracji.
- Podczas spotkań dyrekcji szkoły z maturzystami (wtorek 28 stycznia) uczniowie dokonają weryfikacji wydruku i potwierdzą jego poprawność własnoręcznym podpisem.
- Do 7 lutego 2025 każdy zdający ma jeszcze możliwość dokonania zmian w deklaracji zgłaszając się w sekretariacie szkoły.
- Logowanie absolwentów z lat ubiegłych do ZIU jest możliwe przy użyciu loginu i hasła otrzymanego od dyrektora szkoły lub dyrektora OKE lub przy użyciu profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej.
- Link do instrukcji składania i przyjmowania e-deklaracji (Instrukcje składania i przyjmowania e-deklaracji).
- Jeżeli wraz z deklaracją zdający składa inne dokumenty, np. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zaświadczenie lekarskie, opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, świadectwo ukończenia szkoły, dyplom zawodowy itd., i chce złożyć e-deklarację, wówczas zobowiązany jest przygotować wyraźny skan każdego dokumentu i przesłać te pliki (skany) jako załączniki do deklaracji. W e-deklaracji jest również zobowiązany złożyć oświadczenie o zgodności skanów z papierowymi oryginałami dokumentów, które załącza do deklaracji.
Osoba, która jest zobowiązana wnieść opłatę za egzamin maturalny, wraz z deklaracją składa dyrektorowi szkoły kserokopię wniesienia opłaty za ten egzamin w odpowiedniej kwocie.
Opłatę za egzamin maturalny wnosi się w terminie od 1 stycznia 2025 r. do 7 marca 2025 r. na rachunek bankowy wskazany przez dyrektora właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej. Niewniesienie w tym terminie opłaty za egzamin maturalny skutkuje brakiem możliwości przystąpienia do tego egzaminu. Obowiązek sprawdzenia, czy za dany egzamin należy wnieść opłatę, spoczywa na absolwencie! W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z dyrektorem szkoły lub właściwą okręgową komisją egzaminacyjną. |